INFORMATII UTILE


Avantaje  – Ambalajele din carton

Conform statisticilor existente, o mare parte din produsele existente pe piață sunt ambalate, transportate, depozitate și comercializate în ambalaje din carton ondulat.

Avantajele folosirii acestui sistem de ambalare sunt:

* Protecția corespunzătoare a produselor

Prin straturile de hârtie componente a cartonului din care este executat ambalajul se asigură preluarea solicitărilor mecanice la care sunt supuse aceste produse. De asemenea, se oferă protecție în cazul variațiilor de temperatură care se întâlnesc în cazul depozitării pe o perioadă îndelungată sau în cazul transportului pe distanțe mari, datorită aerului aflat între straturile de hârtie.

 

 * Construcție specifică

Ambalajele de carton sunt mult mai ușoare decât ambalajele de lemn deși au același volum de ambalare.

Prețul de producție este foarte redus față de prețul altor categorii de ambalaje, datorită productivității superioare obținute la fabricarea acestui tip de ambalaj.

Ocupă un spațiu redus, se pot transporta și depozita pliate și datorită rezistenței lor, pot fi refolosite de mai multe ori.

Pot fi ușor ștanțate și tipărite în funcție de dorința clientului și însuși transportul mărfurilor poate deveni o modalitate de a vă face reclamă produselor pe care le comercializați.

Sunt concepute din material biodegradabil, pot fi reciclate sau chiar recuperate integral.

 

 Design-ul de ambalaj

Rolul ambalajului este de a proteja, de a conserva și de a promova un produs.

Procesul de design reprezintă o abordare creativă, menită să producă o schimbare calitativă, atât pentru consumator cât și pentru producător.

Calitatea ambalajului este strâns legată de calitatea produsului conținut, iar acest lucru este esențial pentru a avea succes pe piața pe care activați.

Ambalajul este, în același timp, imaginea brand-ului unui produs și ceea ce rămâne în mintea consumatorilor după trecerea timpului, chiar și după ce produsul nu se mai fabrică, astfel că brand-ul poate fi reactivat și readus în atenția publicului consumator.

Procesul de design cuprinde câteva etape:

  1. Stabilirea cât mai exactă a problemelor cu care se confruntă un anumit produs pe o anumită piață.
  2. Analiza procesului de fabricare al produsului care trebuie ambalat.
  3. Analiza modului în care produsul a fost ambalat în trecut (istoric al ambalării).
  4. Analiza modului de consum al produsului pe care urmează să îl livrăm.
  5. Crearea unor soluții de ambalare adecvate necesităților de consum.
  6. Testarea noului concept din punct de vedere al imaginii cât și al funcționalității.
  7. Finalizarea documentației în vederea producerii industriale a ambalajului creat.